Contact

Richard-Vervoort-SEO-specialist-WordPress-websitebouwer
Contact

Richard Vervoort | Contactgegevens

Richard Vervoort, Venlo (Limburg)

E-mail:→rich.verv@home.nl

Linkedin: Bekijk m’n→ pagina Richard Vervoort.

Telefoon: 06 230 47 923 • Indien niet bereikbaar dan s.v.p. inspreken.

Vergroten veeg over kaart

SEO en WordPress marketing | Richard Vervoort

Informatie op de websites moet zo actueel en correct mogelijk zijn. Het maakt niet uit of de website voor zakelijk gebruik, een organisatie of vereniging, of voor eigen presentatie of blog is. Naast websites wordt véél sociale media zoals Linkedin, Facebook en Instagram zakelijk en particulier gebruikt. Dit geldt dus ook in mijn eigen site Richard Vervoort. Net als gebouwen hebben webpagina’s vaker nog onderhoud nodig.

Naast SEO wordt in b.v. WordPress ook SEA, Search Engine Advertising oftewel adverteren op zoekmachines zoals Google en Bing gebruikt om diensten en producten aan te prijzen. Dit→ SEA wordt daarna door hun betaalde advertenties boven en naast de zoekresultaten in→ zoekmachines getoond.

Deze advertenties worden vervolgens getoond als gebruikers ‘n zoekterm, keyword of woordengroep intoetsen die daaraan is gekoppeld. Na het openen van de advertenties worden bezoekers dan naar de bedrijfwebsites geleid. De adverterende groepen betalen alléén kleine bedragen als er echt op geklikt wordt. Reclame is voor ‘n groot deel verschoven van de gedrukte media naar de grote online spelers.

“Naast SEO wordt SEA gebruikt om diensten en producten te verkopen”

Vergroten klik op foto

Bij SEA zijn marketinganalyse en marketingplan, data analyse, klantbereik en internet verkoop wezenlijke onderdelen. Door data kun je ze vergroten, analyseren en aanpassen. Met name→ Google Ads en→ Bing Ads zijn op dit gebied erg grote spelers. Daarvoor plant men bedrijfsbudget in en met de verzamelde→ metadata kan het bereikte resultaat precies en telkens weer gemeten worden zoals bij→ A/B testen.

Iedereen bepaalt zelf om wél of niet naar reclames te kijken. Adblockers helpen om zulke boodschappen zelf krachtig te blokkeren. Zoekmachines zoals Ecosia, MetaGer, Swisscows en Lilo plaatsen bijna géén advertenties. Doordat ‘t versturen van metadata werd verminderd, beperk je de digitale sporen op internet.

Google Business is als gratis bedrijfsprofiel interessant voor bedrijven en organisaties. Na aanmelding, controle per briefpost en invoering van de verstuurde controlecode wordt dit onderdeel direct inzetbaar. Hiermee bepaal jezelf hoe ‘n lokaal bedrijf op verschillende plaatsen in Googles zoekresultaten en mappen zichtbaar is. Foto’s, openingstijden, adressen, websitenaam, services en verdere info kun je daartoe allemaal gecontroleerd invoeren en zodoende de lokale zoekresultaten zelf beheren en onderhouden.

Nieuwe klanten werven, beoordelingen aanvragen en extra reclame krijg je ermee. De laatste jaren wordt de aanwezigheid op dit profiel als positief beoordeeld. Goede zoekwoorden moeten wél in alle onderdelen staan en mede dit laat bedrijven hoger in SEO eindigen. Daarna de ingevulde data steeds verbeteren. Hoe nauwkeuriger en uitgebreider de info zelf werd geplaatst, hoe beter die uiteindelijk wordt weergegeven.

Dat profiel heeft handige statistieken om zelf te controleren waarop bezoekers klikken en wat ze bekijken op laptop, smartphone en tablet. Wanneer daarnaast nog servicegebied, stad, dorp of de regio meerdere keren werden genoemd, meldt de zoekmachine aan de bezoeker dat het om lokale ondernemers gaat.

Hoe werkt marktbenadering?

Bij het maken van een strategisch marketingplan is de afzetplanmix in Product, Prijs, Plaats en Promotie als 4 P’s belangrijk en dit model is dan productgericht. Daarnaast bestaat ook het 4 C model dat consumentgericht is en speciaal voor bedrijven is opgesteld die vooral op de online markt actief zijn.

Ieder onderdeel is dus wezenlijk om de marktanalyse te doen slagen. Om een perfecte mix te bouwen moet men eerst marktonderzoek doen om de behoeftes van doelgroepen te kennen. Daarna is de mix 4 P’s of 4 C’s via alle gevonden informatie steeds verder in te vullen voor de nieuwe doelgroepen en eigen markt.

Bij Promotie en Communicatie horen b.v. de marketing activiteiten om ‘n doelgroep te bereiken en is internet erg belangrijk. Dit kan via SEO, Google Ads, Facebook Ads, blogs, persberichten en webinars. Bij SEA zijn er 3 hoofddoelen te vinden namelijk zoveel mogelijk vertoningen op internet, ‘n zo groot als mogelijk aantal clicks en zo veel mogelijk conversies en dat zijn aanvragen, aanmeldingen of verkoop.

SEA kan voor de betalende opdrachtgevers via zoekwoord adverteren gebeuren en efficiënt en op de doelgroep gericht door hen worden ingezet. SEA resultaten zijn b.v. perfect meetbaar, altijd bij te sturen en zichtbaar in de resultaten en verdere informatie staat bij Wikipedia→ Google Ads en deze→ SEA.

Gouden divider site Richard Vervoort

Hoe gaat online veiligheid?

Online beveiliging op de netwerken en webpagina’s blijft naast de zoekdata en verkoopplanning altijd belangrijk. Gevaren op internet waren er altijd en nemen verder toe. Wanneer hiervoor weinig aandacht is, bestaat het risico op hackeraanvallen als je op elke link klikt en er kopieën ontbreken. Organisaties, firma’s, overheid en gewone gebruikers kan dit snel overkomen. Maatregelen nemen is altijd aan te bevelen.

Zeven maatregelen geven de beste bescherming en dit is zelf te regelen. Maak ten eerste regelmatig veiligheidskopieën en sla ze apart op. Harde schijf, USB stick, externe HDD of SSD harde schijf, NAS en cloud kan men dan inzetten. Installeer als tweede stap goede antivirus die naast virus opsporing nog veel méér beveiligt. Zo bewaakt antivirus het netwerk, verwijdert schadelijke software en versterkt de zekerheid.

Derde onderdeel is de update download op smartphone, laptop, apps, tablet en desktop. Vooral in Windows en Android werden de voorbije jaren steeds weer zwakheden ontdekt. Sterke wachtwoorden die uniek per dienst worden gebruikt is het vierde deel bij deze strategie. Maak dit compleet en neem daartoe nog ‘n password manager om de afzonderlijke wachtwoorden versleuteld en apart te kunnen bewaren.

Vijfde hoofddeel is op te passen wanneer je linken, bijlagen en QR codes vanzelf ontvangt en waren verzonden waren door onbekenden, want er kan zelfs schadelijke software inzitten. Goed ingestelde spamfilters in e-mailberichten voorkomen deels dat iemand zulke nep berichten zal gaan ontvangen.

VPN, Virtueel Particulier Netwerk is hierna onderdeel zes in de reeks. De VPN gaat de verbinding extra versleutelen, verbergt eigen IP adressen en maakt daarvoor nieuwe IP adressen aan. Veiliger is dit o.a. tijdens banktransacties en geeft ook méér privacy. Tenslotte als zevende maatregel is data versleutelen de beste manier om de bewaarde gegevens te behouden. Na versleuteling werd de informatie onleesbaar en onbruikbaar gemaakt voor derden. Na de ontsleuteling werd alles weer zichtbaar en direct bruikbaar.

Online veiligheid klik→ YouTube

Video YouTube Online Veiligheid

Zodra men alle 7 punten toepast is men prima beschermd tegen hackeraanvallen en schadelijke software. Mijn eigen webpagina→ sterke-veiligheidonline Richard Vervoort geeft daartoe véél goede tips en info’s. Hoofddoel is om de internetgebruikers méér zekerheid te geven, omdat velen zonder ‘t te weten digitaal kwetsbaar waren. Digitale aanvallen veroorzaken vaak grote financiële en andere schade bij bedrijven en particulieren. Verhinderen ervan is altijd de goedkoopste, beste en gemakkelijkste oplossing.

Controleer allereerst of er zwakke plekken in desktop, laptop, tablet, smartphone en router zitten. Doe dit via de zeven maatregelen. Bekijk elk apparaat apart en pas de tools uit mijn webpagina toe.

Soms is een eenvoudige handeling zoals kopieēn laten maken, sterke wachtwoorden opstellen, updates installeren, de controle vóór linken opening naast de antivirus al voldoende voor de grotere veiligheid.

Gratis en betaal programma’s hebben in webpagina’s, apps en downloads véél goede software. De gratis versies, open source programma’s en de Windows en Apple apps bieden al de basis zekerheid die nodig is. Software bedrijven verdienen vaak al genoeg, zodat ze door de gratis tools hun bekendheid vergroten.

Wie méér zoekt en grotere toepasbaarheid en extra instellingen wil die neemt b.v. betaalprogramma’s uit de besproken adviezen. Ontwikkeling, testprocedures en langdurige onderhoud is altijd specialistisch werk en kosten dus geld. Iedereen beslist daartoe natuurlijk zelf of en welke aankoop hiervoor echt nodig is.

Richard Vervoort | SEO specialist | WordPress websitebouwer
  • Creatief | Analytisch | Nauwkeurig | Luisteren
  • Gedreven in SEO en WordPress