Ikzelf

Richard-Vervoort-SEO-specialist-WordPress-websitebouwer
Ikzelf

Richard Vervoort | SEO expert | WordPress websites

Ik ben Richard Vervoort uit Venlo en had na het VWO eerst Duits en Duitsland-Studies gestudeerd aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarna had ik als debiteurenbeheerder Duitsland en verkoop- en klantenservice medewerker destijds jarenlang met inzet en plezier gewerkt en interessante resultaten behaald bij MKB-bedrijven. Sinds 2018 richt ik me kortom op de werkzaamheden qua SEO specialist en WordPress bouwer en ontwikkel me verder.

Opleiding | Werkervaring | Studie
SEO en WordPress | Verkoop en Klantenservice | Duitsland-Studies
Vergroten klik op foto

SEO specialist | WordPress websitebouw | Richard Vervoort

Door m’n belangstelling voor ICT besloot ik Richard Vervoort om dit professioneel aan te gaan pakken en dus de opleiding te volgen. In 2018 ben ik daarmee begonnen en heb me gespecialiseerd in→ Front End met→ SEO en→ WordPress, HTML5 en→ CSS3. De omscholing had ik vervolgens succesvol afgesloten. Ik ontwikkel me daarna zowel op SEO specialist gebied alsook WordPress sitebouwer steeds verder.

Ik lees tijdschriften, bekijk ook artikelen, webpagina’s en webinars voor tips en info qua SEO specialist en WordPress en blijf op de hoogte. Net zoals in de ICT zijn er in SEO en WordPress altijd ontwikkelingen. In mijn webpagina’s gebruik ik die vervolgens en bekijk hoe andere webontwikkelaars dit gaan aanpakken.

Het resultaat op de webpagina’s als SEO specialist in WordPress is wat de bezoeker op het scherm ziet. SEO en ‘t onderdeel SEA zoekmachine adverteren vormen SEM, Search Engine Marketing of zoekmachinemarketing. Vandaar dat SEO en SEA voor de commercie ‘t beste samen ingezet kunnen worden. Ze vergroten de zoekresultaten onder de bezoekers. De SEO specialist kan dit namelijk regelen.

Via SEA zijn speciale doelgroep campagnes voor eigen producten en diensten te maken. Door die gerichte marketingacties vindt men de beoogde doelgroepen en die men aan zich kan binden. Anders gezegd werken de Marketing en SEO specialist samen, waarbij SEA en SEO specialist soms dezelfde persoon is.

Hoe SEO WordPress invoeren?

Voordat men webpagina’s bouwt moet er eerst een duidelijk plan bestaan over de content, is inhoud en de interne structuur. Hiermee bespaart men later enerzijds correctietijd en anderzijds extra websitekosten.

Kies daarna een WordPress thema dat vanzelf al snelle laadtijden en weinig laadvertraging, zogenaamde render blocking en andere onnodige elementen heeft. Achteraf zijn deze moeilijk eruit te halen via codes en plug-ins. Na meerdere testsessies qua laadsnelheid bij o.a. Pagespeed Insights is dan verbetering in zicht. Render blocking vertraagt de laadtijd, ergert sitebezoekers en vermindert de bovendien Google waardering.

“Bij SEO WordPress is contact, luisteren en navragen belangrijk”

Als tweede onderdeel is de SEO kringloop in 5 onderdelen in te voeren. Daartoe behoren grondige doelgroep analyse, zoekwoordonderzoek, content aanmaken, online publiceren en via o.a. sociale media kanalen openbaar maken en tenslotte in SEO tools alles testen. Dit kost tijd en vormt de basis voor goede en bruikbare SEO. Zulke volgorde voorkomt dat men achteraf nog enkele aanpassingen moet maken.

Google en Bing hebben ranking factoren als derde punt wat betreft de technische toestand, content en zoekwoorden dus tekst, foto’s en video’s, backlinks dus linken naar sites en sociale media en verblijfsduur bezoekers en trackingfactoren. Vervolgens horen nog de siteleeftijd, presentatie op smartphones en lokale resultaten daartoe en zijn er verder tientallen andere deels niet-openbare factoren die een rol spelen.

SEO tips WordPress klik→ YouTube

Video YouTube SEO tips WordPress, Duits

Via de bovenstaande ranglijstpunten beoordeelt Google e.a. de sites op hun inhoud, relevantie en belang voor weergave in hun zoekmachine resultaten wanneer iemand iets zoekt. Sitebouwers kunnen via allerlei OnPage en OffPage elementen de SEO resultaten in positieve zin gaan ondersteunen en nog versterken.

Onderdelen in SEO die Google dit jaar belangrijk vindt, kunnen over een tijdje minder interessant zijn bij SEO rangschikking. Qua algoritmen is die zoekmachine terughoudend en afwachtend. Daarom is het nodig om actuele ontwikkelingen te volgen, sites te blijven testen en zo nodig via extra data wat aan te passen.

Goede WordPress sites hebben dus:

1. Content WordPress 2. Prestaties 3. SEO 4. Snelheid 5. Beveiliging 6. Backlinks 7. Veel bezoekers 8. Smartphone weergave

Optimale content sitepagina’s als vierde deel moeten de volgende aspecten hebben. Ten eerste goede teksten en ca. 600 tot 1600 of méér inhoud. Tweede punt is het aantal zoekwoorden oftewel keywords belangrijk. De foto’s, liefst óók video’s en hoofdstukken H1, H2 ect. vormen eveneens belangrijke delen.

Linken naar interne categorieën en verwante artikelen en externe linken naar websites als vijfde en zesde en veel externe backlinks naar jouw site als zevende deel. Tenslotte moet de site als geheel snel, veilig en qua inhoud relevant werken en moet alle tekstinhoud ook werkelijk bij de gekozen keywords passen.

Positionering zoekwoorden is ‘t vijfde deel om goed in SEO te scoren. Die kernwoorden behoren in het H1 hoofdstuk en liefst ook in de overige titels vermeld te staan. Bovendien staan ze in mega titel, adressen van deelpagina’s, de permalinks genoemd te worden, in het begin en einde van teksten en in de foto’s.

Backlinks zijn, nadat ze waren verworven via de Trust Flow als score tussen 0 en 100 te bepalen. Trust Flow in de website is de backlink kwaliteit van linken die naar die specifieke site leiden. Hoge scores geven aan dat veel kwalitatief hoogwaardige linken daarheen leiden. Majestic Analytics uit Engeland heeft hiervoor hun tool Majestic Flow Metrics. Daarnaast kent men andere soortgelijke flows zoals Citation Flow.

Hierna is het werk qua opbouw natuurlijk nog niet klaar. Er volgen nog diverse stappen in de precieze afstelling. Daarna is alles in SEO programma’s via testen te controleren, te wijzigen en verbeteren.

Vanaf 2024 treedt in de EU de→ Wetgeving digitale diensten in werking. Die wetsregels bepalen de verantwoordingsplicht van digitale aanbieders in de Europese Unie en gaan o.a. transparantie vergroten. Uitwerking zal dit hebben op de transparantie bij factoren die optimalisatie in de zoekmachines bepalen.

Welke appbouw methoden?

Er talloze apps in omloop bij laptop, tablet en smartphone. Vooral bedrijven en organisaties hebben ze in gebruik. De houderskosten ervan zijn wel hoger dan bij de sites en zeker wat Apple en Google betreft.

Apps kun je zelf gaan bouwen met programmeercodes, laten maken door appbouwers of via appmaker platforms en ‘t bouwdoosprincipe zelf naar eigen wens gaan vormgegeven. Apps betekent applicatie en is gebruikssoftware voor smartphone, tablet en laptop. De toepassingen hiervoor zijn dan ook heel breed.

Klassieke smartphones-apps die alléén op ‘de platforms App Store en Google Play functioneren heten native apps. Apps die onafhankelijk qua platform waren en alléén op de browser werken heten progressive web apps. Die laatste groep kan nog onderverdeeld worden in web apps, hybride apps en cross platform apps. Méér informatie hierover staat in de link→ appbouwers en qua programmeren op de site→ hier.

Gouden divider site Richard Vervoort
Richard Vervoort

“Ik ben Richard Vervoort uit Venlo en had kort geleden de IT-opleiding SEO en WordPress gedaan. Ik ben wekelijks actief daarmee bezig en heb eigen webpagina’s online en in beheer. Verder ben ik buitengewoon geïnteresseerd in→ veiligheid online, omdat dit deel steeds belangrijker wordt. In SEO, WordPress en veiligheid online ontwikkel ik me verder met vakliteratuur, zelfstudie en er zelfstandig mee bezig te zijn.

In ‘t tweede loopbaangedeelte wil ik als werknemer SEO specialist en WordPress websitebouwer aan de slag. Tijdens dit werk wil ik Richard Vervoort in WordPress bouwen en via SEO data vindbaar maken in de zoekmachines. Vooral bij SEO zie ik in webpagina’s vaak verbeterpunten. Online diensten en producten van bedrijven en organisaties wil ik hierbij optimaal gaan presenteren en mij daarvoor optimaal inzetten.

In zoek ik naar creatieve oplossingen, beschik over technisch en analytisch inzicht, werk nauwkeurig en ben ‘n doorzetter en luister goed. Mijn talenkennis en kennis in verkoop en service kan ik ook gebruiken.

Momenteel werk ik Richard Vervoort al langer in een andere sector en wil mij helemaal gaan richten op genoemde ICT-delen. Jaren geleden heb Duits en Duitsland-Studies gestudeerd in Nijmegen en daarna jarenlang gewerkt in de verkoop en klantenservice Duits bij enkele MKB-bedrijven in de regio Limburg.

Zullen we een kop koffie drinken en over SEO expert, WordPress en online veiligheid praten en kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen?”

Richard Vervoort | SEO specialist | WordPress websitebouwer
  • Creatief | Analytisch | Nauwkeurig | Luisteren
  • Gedreven in SEO en WordPress